Pazar, Nisan 30, 2006

oy anam oy oy oy!..
ben bittim, öldüm, 2 gündür dinlediğim bir şarkının etkisindeyim.. araştırmalar yapıyorum şarkı üzerine, koca google da bile 3-4 sonuç anca çıkıyo, amcamızın başka şarkılarını arıyorum yok falan.. yeni bir fenomen oldu benim için az sonra bahsedeceğim amcamız.. ibo üstüne yazdığım için bu adam üstüne yazmayacaktım.. blogun selameti için iyi mi olur kestiremiyorum çünkü (sürekli müzik yazıyo gibi bi intiba oluşur mu bilmiyorum yani, ama bu yazdıklarımla bunu engelledim sanki)

neyse olaya dönelim..

taksimdeyim, saat 12 suları bakırköy dolmuşuna bindim, elimi cebime attım, parayı çıkarıp uzatıcam, radyoda duyduğum davudi ses ve söylediği sözler içimi eritti, beni bitirdi, bu kadar içli söz yazılır mı diye tutuldum kaldım adeta.. dolmuşçunun "evet ücretini gönderemeyen" diye seslenmesiyle kendime geldim..

şarkı sözlerini yazarak google da yaptığım bir arama sonucu şarkıyı söyleyenin "selahattin özdemir" diye çok saygın bir sanatkar olduğunu öğrendim.. (ezik google pis google, şu şarkıyla ilgili 2-3 sonuç anca buldu)

neyse efem şarkının sözlerini yazayım ben :
-sana yanlış yapana kıymaz mıyım be gülüm
seni benden alana sıkmaz mıyım be gülüm
senin için bu alemi yakmaz mıyım be gülüm
gülüm gülüm iki gözüm vay benim gülüm

evet evet, işte benim aradığım şarkı buydu, harika, olağanüstü, dehşet.. ferhatt bir comment te yazmıştı mustafa topaloğlu oy oy eminemi ingilizce söylüyormuş diye de, o şarkıyı bile aramıyorum, bulmak istemiyorum artık..

şarkının benim buraya yazdığımın ötesinde çok daha derin manalar içeren dörtlükleri de var ancak ben onlardaki anlamı çözemediğim, anlayamadığım için yazmadım.. aslında yazabilirdim google dan buldum ama beni vuran, aklıma kazınan kısmı, defalarca tekrarlanan kısmı bu nakarat olduğu için gerek görmedim..

nakaratta sadece son dizedeki yaratıcılık örneğinden bahsedeceğim, geri kalan sözlere diyecek bir şeyim yok.. son dizede yani "gülüm gülüm iki gözüm vay benim gülüm" kısmından bahsediyorum.. farkettiniz mi bilmiyorum burada söz yazarı her kimse (selahattin özdemir'den kuşkulanıyorum) sözün bittiği noktayı dinleyicilere göstermiş.. ne demek istiyorum? şöyle ki:
efem, 3 dize yazıldıktan sonra bu 3 dizeyi aşacak, bu 3 dize kadar mana taşıyacak bir söz grubu bulunamadığı için sadece melodiyi (ki şarkının melodisiyle ilgili söyleyecek hiçbir sözüm yok) tamamlamak adına "gülüm" sürekli tekrar edilmiş.. bu bir yaratıcılık örneğidir, dehanın müziğe yansımasıdır, bir çığırdır..

efendim şarkının şiirsel bir çalışma olduğu aşikar, ben bu şarkının neo klasik akımına mensup olduğunu düşünmekteyim.. bu şarkıyla birlikte şarkılarda kullanılan semboller kalkacak, her şey pat pat söylenebilecek, eskiler rafa kaldırılacak, sembolizm diye bir şey kalmayacaktır.. müzikte böyle bir çığır açan selahattin abiye teşekkürü bir borç bilmekteyim, işin hüzünlü kısmı bir gün bu akıma tepki olarak da başka bir akımın doğacağını bilmemdir..

şiir dedik de şiirsel incelemesini de yapalım şarkının madem öyle:

sana yanlış yapana kıymaz mıyım be gülüm - a
seni benden alana sıkmaz mıyım be gülüm - a
senin için bu alemi yakmaz mıyım be gülüm - a
gülüm gülüm iki gözüm vay benim gülüm - a

"gülüm"ler redif,
kıymaz mıyım, sıkmaz mıyım, yakmaz mıyım, benim kelimelerinin son iki harfi olan -im ler tam uyak..

(oy anam oy bak ne farkettim, en son dizeye b diyerek tamamen farklı bir açılım da getirebiliyoruz.. bu ne çok yönlü bir şiirdir, nedir ne değildir anlamadım gitti)

bu şarkıyla ilgili söyleyeceklerim bu kadar ancak selahattin abiyle ilgili söz bitmiyor ki, ne desek boş..

araştırmamı yaparken öğrendim ki selahattin abi adanalıymış ve ingilizce arabesk kavramını da literatüre sokmuş.. evet doğru okudunuz, geri dönüp durmayın doğru mu görüyoruz diye.. arabesk ingilizce olan şarkıyı rapide attım, oradan indirip dinleyebilirsiniz isterseniz, ama dikkat dinlerken.. bünyede sarsılmaya yol açıyor adeta..

yukarıda bahsettiğimiz gülüm adlı parçasıyla müzikte başlattığı neoklasik akım yetmiyormuş gibi bir de ingilizce arabesk.. allahım inanamıyorum bir insanın bu kadar yaratıcı, lider ruhlu, öncü olabileceğine.. sağlam müzik arşivim olduğunu düşünürdüm ancak winamp da sürekli bu şarkı çalıyor, kendimi dinlemekten alamıyorum, buyrun siz de bu zevki yaşayın:

http://rapidshare.de/files/19277867/selahattin_oezdemirle_fasl__muhabbet.mp3.html

selahattin abiyle veya bu şarkıyla ilgili yazacak herhangi bir sonuç paragrafım yok.. sonlandıramayacağım, sonuçlandıramayacağım bir hayranlık bu.. şoklardayım, söyleyecek fazla söz yok (aynı gülüm şarkısının son dizesindeki gibi)
gülüm gülüm gülüm gülüm deyip bitireyim ben de..

sağlıcakla efem!..

dipnot: bu akşam ibo şovda ümit besen ve arif susam var, önce o programı izleyin sonra bu şarkıyı dinleyin derim.. ben bu şarkıyı dinledikten sonra ibo şovu izleyesim falan kaçtı, çok yavan gelecek artık o program.. ibo da bir dev olabilir, ümit besen de, arif susam da ancak selahattin abi bir numara benim gözümde..

tekrar saygılarımla

11 Comments:

Anonymous Adsız said...

bu şarkı bizi bizden aldı. saygılar.

12:07 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

"-maz mıyım be gülüm" toptan redif bence. aynı görev aynı ses.
adam olayı baside indirgemiş. vaaauuvvvvv...

12:11 ÖS  
Anonymous Adsız said...

basite olcak.evet.

12:11 ÖS  
Blogger -kö- said...

öyle böyle bi şarkı değil zaten, ben hala kendime gelemedim

hem redif konusunda da diyeceklerim var:) şiirin redif düzenini
-a
-a
-a
-a
şeklinde incelediğim için benim dediğim de oluyo bir yerde.. ancak sizin dediğiniz de olabiliyor, onu da ayrıca belirttim şarkının (şiirin) ne kadar çok yönlü olduğunu söylerken..yani:
-a
-a
-a
-b
diye incelemiş olsa idik dediğiniz gibi yazacaktım:)
bu şarkı tartışmakla bitmez, otoriteler daha bir karara varamadı bu şarkı konusunda, biz bekleyelim en iyisi biraz, ortalık durulsun.

11:42 ÖS  
Anonymous Adsız said...

peki :)

11:45 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

o -ım'lar -im'ler tam uyak olmaz öyle. dilök haklı. topu redif bunların. [hatalıysam ara..]

12:28 ÖS  
Blogger ferhat can said...

evet dilek haklı. malsın. ayrıca ibo için yazdığından sonra bu olmamış. kalite kaybı söz konusu. fenomen fln oldu demişsin benim için fenomen fln olmaz bu adamdan. sıksan "taşşak konusu" olur sen de baya sıkmışsın zaten. olmamış diyoruz. [madem sokuşuyoruz sanal ortamda. hiç acımamam bebeğim]

10:13 ÖS  
Blogger -kö- said...

hiç acımama zaten..
ne yapsam?? elimde yetki varken silsem mi commenti?? önce mailime gelsin beğenmişlerse, güzel comment yazmışlarsa yayınlarım mı desem? iğrenç diyen çok olur bana onları elimine ederim yazdıklarım bir şeymiş gibi görünür diye mi düşünsem?
ferhat akıl ver

11:13 ÖS  
Blogger -kö- said...

remedios
yazdım yukarıdakı cevapta da.. ben farklı aldım, siz farklı aldınız redif düzenini.. benimkinde uyak oluyo o yüzden..
sanatta fikir ayrılıkları şart zaten:)

11:14 ÖS  
Blogger dilök said...

sen niye yazmıyosun?
redif olayı yıprattı seni (:
bekliyoz bak?

7:08 ÖS  
Blogger -kö- said...

valla aklımda bi ton konu var da üşengeçlik işte.. 1-2 gün içinde yazarım bi tane daha:)
redif olayı da nazar boncuğum olsun:)

1:18 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home